Sininen taivas, melko lämmintäkin, perjantai, vapaa viikonloppu, mutta olen tyytymätön. Enkä edes ihan tarkalleen tiedä mihin. Osittain itseeni. Olin luvannut jotain, jonka jouduin perumaan minusta riippumattomista syistä. Se harmittaa. Eräs tentti meni ihan hyvin, mutta ei loistavasti. En tosin odottanutkaan huippumenestystä, mutta kuitenkin tuli tunne, että olenko tässäkin sitten näin keskinkertainen? Olen huono suremaan. Tai antamaan varsinaisesti aikaa surulle. Minulle se ei ole syy, minkä takia en voisi tehdä mitään hyödyllistä, vaikka kuinka olisi oikeus vain olla ja surra. Esitän vahvaa ja lupailen tekeväni asiat aivan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, vaikka muut eivät sitä odota ja sitten kun en kykenekään hoitamaan asioita aivan niin hyvin kuin olin luvannut, tunnen valtavaa syyllisyyttä ja kuvittelen muiden pitävän suruani vain tekosyynä. Tuli vain tämä ajatus mieleen, kun viimeviikonloppuna oli todella lähellä, että en menettänyt erittäin läheistä ihmistä. Nyt kaikki siis jälleen hyvin, enkä käytä tuota tapausta syynä olla tekemättä mitään, mutta ajatus vaan tuli mieleen. Tapaus kuitenkin oli melko shokki ja on ollut vain sellainen tunne, että ei nyt ihan kaikkea jaksaisi, vaikka on luvannut.

Oikeastaan hiukan helpotti kun kirjoitti asiasta. Kuulostaa nämä minun syyllisyydessä kieriskelyt syyttä suotta aivan naurettavilta. Olen armollinen muita kohtaan ja annan suuremmatkin mokat melko helposti anteeksi, mutta jos kuvittelen, että joku lähes tuntematon ihminen on jostain syystä tyytymätön minuun niin olen lähes paniikissa, että mitä olen oikein tehnyt, voi ei, olen huono ihminen, paha. Tulkitsen ihmiset, jotka eivät jatkuvasti hymyile, vitsaile, viljele hymiöitä viesteissään yms. jotenkin minuun tyytymättömiksi, jopa vihamielisiksi. Olisi parasta oppia olemaan miettimättä tällaisia. Niin kamalasti asioita, mitä pitäisi oppia olemaan miettimättä. Missä ovat asiat, mitä pitäisi oppia miettimään? No vaikka tietysti valaissa. ;)

Taidan ottaa kohta päivätorkut. Ekstrauni ei ole edelleenkään pahitteeksi. Illaksi tiedossa mukavaa ja leppoisaa seuraa.

Olen hyvä, olen hyvä, olen hyvä...